Přejít k hlavnímu obsahu
Premiér Fiala jednal se starosty měst a obcí v blízkosti Dukovan
Premiér Petr Fiala navštívil jadernou elektrárnu Dukovany, kde vedl jednání s vedením společnosti ČEZ ohledně plánů na stavbu nových jaderných bloků a přípravu výstavby horkovodu směrem do Brna. Následně premiér spolu s ministrem dopravy Martinem Kupkou a vicepremiérem pro digitalizaci a ministrem pro místní rozvoj Ivanem Bartošem jednal se starosty obcí a měst v Třebíči o socioekonomických dopadech a přípravě dopravní infrastruktury spojené s výstavbou nového jaderného zdroje v lokalitě Dukovan.
Dukovany

Stavba horkovodu z jaderné elektrárny Dukovany do Brna dosáhla svého klíčového bodu. Společnosti Teplárny Brno a ČEZ podepsaly strategickou dohodu o budoucí smlouvě a realizaci projektu.

„Stavbu horkovodu od začátku podporuji jako odvážný a chytrý projekt, který přináší řadu výhod. Tento stabilní zdroj tepla zabezpečí Brnu spolehlivé dodávky a zvýší energetickou soběstačnost města. Věřím, že kolem roku 2030 už bude velká část tepla v Brně vyráběna bezemisně z Dukovan,“ uvedl premiér.

Očekávané náklady na projekt jsou odhadovány na zhruba 19 miliard korun, a to i s možnými změnami cen v důsledku inflace. Připojení k horkovodu se týkat všech domácností v Brně, které jsou v současnosti zásobovány teplem centrálně. Kromě toho budou horkovod využívat i další objekty, jako jsou školy či průmyslové zóny.

V Třebíči se premiér spolu s ministrem dopravy Martinem Kupkou a vicepremiérem pro digitalizaci a ministrem pro místní rozvoj Ivanem Bartošem setkal se starosty místních obcí a měst a diskutoval o socioekonomických dopadech výstavby a přípravě dopravní infrastruktury související s novou jadernou elektrárnou v Dukovanech.

„Dobře si uvědomujeme, jak bude tento obrovský projekt náročný – pro stát, pro ČEZ i region. Proto se snažíme minimalizovat negativní dopady na obce a města a naopak zajistit, aby města a obce z výstavby profitovaly. Týká se to např. výstavby dopravní infrastruktury. Naše vláda už na tato dopravní opatření schválila výdaje v celkové výši 13,5 miliardy korun. Jde o nové silnice, mosty nebo třeba obchvaty obcí. Velká většina těchto dopravních staveb zůstane trvale a bude sloužit i po dostavění elektrárny,“ uvedl premiér.

Podrobná studie o socioekonomických dopadech výstavby, včetně analýzy pozitivních i negativních aspektů na zaměstnanost, ekonomiku, dopravu, sociální a technickou infrastrukturu, životní prostředí a veřejné služby v dotčených oblastech, bude k dispozici na podzim.

Datum vytvoření: 27/03/2024
Komentáře komentáře
ČR je s cenami energií jednoznačně západní zemí Podle srovnání v eurech jsme zde měli ceny elektřiny sedmé nejvyšší, o 22 % nižš... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Další teplá zima = rekordní zásoby plynu Komfortní situace na straně zásob se příznivě odráží na ceně zemního plynu. Spot... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
FT varují, Německo má problém s přechodem na elektromobilitu – co to znamená pro ČR? Výsledek není vůbec veselý - počet subdodavatelských firem první úrovně v Německ... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš