Přejít k hlavnímu obsahu
Elektromobily dobily téměř 2 000 MWh energie v síti E.ON Drive
V průběhu roku 2023 bylo ve veřejné síti E.ON Drive v České republice dobito téměř 2 000 MWh elektřiny na více než 520 dobíjecích bodech. Množství energie představuje nárůst o 65 % oproti roku 2022. Současně se zvýšil počet veřejných dobíjecích stanic o 43 %. Rostl také počet ultrarychlých dobíjecích stanic v síti E.ON Drive, kterých přibylo 23, včetně dvou nejvýkonnějších stanic s výkony 400 kW, což jsou nejvýkonnější stanice v Česku.
electric car charge

„Máme za sebou rekordní rok, co se týče výstavby dobíjecích stanic. Jen v uplynulém roce se nám podařilo vybudovat 176 dobíjecích bodů, což bylo nejvíce v historii. Aktuálně tak máme více než 520 dobíjecích bodů na více než 265 stojanech. Vedle toho jsme modernizovali řadu našich dřívějších lokalit a osadili je silnějšími a výkonnějšími dobíječkami včetně dvou těch nejvýkonnějších, které v Česku řidiči najdou. Rostoucí veřejná dobíjecí infrastruktura ruku v ruce s rostoucím počtem elektromobilů na našich silnicích se pak samozřejmě odráží také na vyšší spotřebě a využití našich dobíječek,“ vysvětluje Martin Klíma, jednatel společnosti E.ON Drive Infrastructure, která má v rámci E.ONu výstavbu a správu veřejné sítě na starost. A dodává ještě jednu zajímavou statistiku, že vozy, které na stanicích E.ON Drive dobíjely nejčastěji, byly Škoda Enyaq, VW ID.4 a KIA eNiro.

Během roku provedli řidiči téměř 90 000 dobíjení v síti E.ON Drive. Nejčastěji se k dobití využívaly RFID čipy nebo karty poskytnuté poskytovateli, a to ve 86 % případů.

Nejvíce vytíženou lokalitou byly dvojice 50 kW dobíjecích stanic u Hypermarketu Globus v Praze na Zličíně, kde bylo provedeno více než 4 100 dobíjení. Následovaly Vystrkov u Humpolce a Rozvadov s více než 3 200 dobíjeními na obou místech.

Pokud jde o objem odebrané energie, dominují dobíjecí huby s ultrarychlými dobíječkami v Rozvadově, Vystrkově a Sulejovicích u Lovosic. Nejvíce energie bylo odebráno v Rozvadově, kde řidiči využili dvě dobíječky s výkony 175 kW a 150 kW a odebrali více než 112 MWh elektřiny.

„Dlouhodobě byl naší nevytíženější lokalitou Vystrkov u Humpolce, ale na spotřebě energie se tam podepsalo částečné omezení provozu na přelomu léta a podzimu, kdy jsme tuto lokalitu kompletně modernizovali a předělali na ultrarychlý dobíjecí hub se čtyřmi stojany o celkovém instalovaném výkonu 1050 kW a možností dobíjení na stanicích s výkony 400 kW, 300 kW a dvakrát 175 kW až pro šest automobilů najednou,“ popisuje Martin Klíma.

„I v tomto roce pak máme v plánu dál rozšiřovat a modernizovat naši dobíjecí síť a zařazovat do ní především stanice s vyššími výkony, které jsou aktuálně trendem. Vedle nově budovaných lokalit se tak na vylepšení mohou těšit naši zákazníci i u těch stávajících a zavedených. Ještě více se chceme v tomto roce zaměřit také na kvalitu dobíjecích míst. Zlepšit například přístupnost stanic, instalovat více platebních terminálů a další prvky,“ doplňuje Martin Klíma.

V letošním roce jsou plánovány stavební práce na ultrarychlých dobíjecích stanicích především podél hlavních dopravních tahů v Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem, Brně, Praze a Olomouci, s instalací stanic o výkonech 300 kW a více a možností platby platebním terminálem.

Datum vytvoření: 10/01/2024
Komentáře komentáře
ČR je s cenami energií jednoznačně západní zemí Podle srovnání v eurech jsme zde měli ceny elektřiny sedmé nejvyšší, o 22 % nižš... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Další teplá zima = rekordní zásoby plynu Komfortní situace na straně zásob se příznivě odráží na ceně zemního plynu. Spot... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
FT varují, Německo má problém s přechodem na elektromobilitu – co to znamená pro ČR? Výsledek není vůbec veselý - počet subdodavatelských firem první úrovně v Německ... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš