„Máme za sebou rekordní rok, co se týče výstavby dobíjecích stanic. Jen v uplynulém roce se nám podařilo vybudovat 176 dobíjecích bodů, což bylo nejvíce v historii. Aktuálně tak máme více než 520 dobíjecích bodů na více než 265 stojanech. Vedle toho jsme modernizovali řadu našich dřívějších lokalit a osadili je silnějšími a výkonnějšími dobíječkami včetně dvou těch nejvýkonnějších, které v Česku řidiči najdou. Rostoucí veřejná dobíjecí infrastruktura ruku v ruce s rostoucím počtem elektromobilů na našich silnicích se pak samozřejmě odráží také na vyšší spotřebě a využití našich dobíječek,“ vysvětluje Martin Klíma, jednatel společnosti E.ON Drive Infrastructure, která má v rámci E.ONu výstavbu a správu veřejné sítě na starost. A dodává ještě jednu zajímavou statistiku, že vozy, které na stanicích E.ON Drive dobíjely nejčastěji, byly Škoda Enyaq, VW ID.4 a KIA eNiro.
Během roku provedli řidiči téměř 90 000 dobíjení v síti E.ON Drive. Nejčastěji se k dobití využívaly RFID čipy nebo karty poskytnuté poskytovateli, a to ve 86 % případů.
Nejvíce vytíženou lokalitou byly dvojice 50 kW dobíjecích stanic u Hypermarketu Globus v Praze na Zličíně, kde bylo provedeno více než 4 100 dobíjení. Následovaly Vystrkov u Humpolce a Rozvadov s více než 3 200 dobíjeními na obou místech.
Pokud jde o objem odebrané energie, dominují dobíjecí huby s ultrarychlými dobíječkami v Rozvadově, Vystrkově a Sulejovicích u Lovosic. Nejvíce energie bylo odebráno v Rozvadově, kde řidiči využili dvě dobíječky s výkony 175 kW a 150 kW a odebrali více než 112 MWh elektřiny.
„Dlouhodobě byl naší nevytíženější lokalitou Vystrkov u Humpolce, ale na spotřebě energie se tam podepsalo částečné omezení provozu na přelomu léta a podzimu, kdy jsme tuto lokalitu kompletně modernizovali a předělali na ultrarychlý dobíjecí hub se čtyřmi stojany o celkovém instalovaném výkonu 1050 kW a možností dobíjení na stanicích s výkony 400 kW, 300 kW a dvakrát 175 kW až pro šest automobilů najednou,“ popisuje Martin Klíma.
„I v tomto roce pak máme v plánu dál rozšiřovat a modernizovat naši dobíjecí síť a zařazovat do ní především stanice s vyššími výkony, které jsou aktuálně trendem. Vedle nově budovaných lokalit se tak na vylepšení mohou těšit naši zákazníci i u těch stávajících a zavedených. Ještě více se chceme v tomto roce zaměřit také na kvalitu dobíjecích míst. Zlepšit například přístupnost stanic, instalovat více platebních terminálů a další prvky,“ doplňuje Martin Klíma.
V letošním roce jsou plánovány stavební práce na ultrarychlých dobíjecích stanicích především podél hlavních dopravních tahů v Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem, Brně, Praze a Olomouci, s instalací stanic o výkonech 300 kW a více a možností platby platebním terminálem.