Po pádu Bohemia Energy v roce 2021 si ČEZ Prodej zvolilo 350 000 bývalých zákazníků této společnosti. Většina z nich využila nabídky fixovaných smluv na tři roky. Podle průzkumu společnosti Ipsos je 94 % těchto zákazníků spokojeno s ČEZ Prodej a plánuje zůstat i po skončení doby fixace.
„Zákazníci, kteří k nám přešli z režimu dodavatele poslední instance na fixované smlouvy, si ověřili, že my se chováme férově a smluvní podmínky vždy dodržujeme. Dohodnuté ceníky jsme udrželi i během extrémních výkyvů během energetické krize, kdy se někteří dodavatelé snažili ze svých závazků pomocí různých kliček vyvázat. V prozákaznickém přístupu pokračujeme i nadále, kdy se snažíme pravidelně zlevňovat podle vývoje cen na trzích,“ uvedl generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.
Bývalí klienti skupiny Bohemia Energy v porovnání s jinými zákazníky ČEZ Prodej také více inklinují k delším fixacím: dvou nebo tříletý fixovaný produkt z aktuální nabídky by volilo 74 % z nich (oproti 61 % mezi běžnými zákazníky). Obě skupiny se ale jednoznačně shodnou v tom, že nechtějí konec fixace řešit aktivně sami: preferují, aby je s dostatečným předstihem s nabídkou řešení oslovil současný dodavatel.
„Z výsledků průzkumu je rovněž patrné, že lidé, kteří si pošli nepříjemným obdobím nejistoty a stresu z pádu svého předchozího dodavatele, nyní hledají především stabilitu a důvěryhodnost. Tyto dva parametry uvedli bývalí zákazníci skupiny Bohemia jako nejdůležitější při výběru dodavatele. Cenu produktů jako klíčový parametr pro rozhodnutí uvedlo jen 13 % z nich,“ komentoval výsledky průzkumu Michal Straka, analytik společnosti Ipsos, která průzkum realizovala. Tři čtvrtiny respondentů z této skupiny rovněž uvedly, že je negativní zkušenost odradila od nezavedených a neprověřených dodavatelů.
Zdroj: ČEZ