„Za poslední dva roky sledujeme výrazný posun ve změně chování zákazníků. Dokonce i konzervativnější zákazníci, kteří dříve preferovali při správě energií spíše osobní nebo telefonický kontakt, jsou dnes otevřenější moderním technologiím. Tento trend nastartoval nejdříve covid a zájem zákazníků o naši mobilní aplikaci a webový portál innosvět dál výrazně zvedla energetická krize. V loňském roce se nám počet uživatelů téměř zdvojnásobil. Zákazníci innosvět skutečně aktivně a pravidelně využívají. Skvělé je, že innosvět není jen doménou mladších zákazníků. Máme v něm všechny věkové skupiny a také starší zákazníci si naši samoobsluhu a hlídače spotřeby velice pochvalují,“ uvedl David Konvalina, ředitel innogy pro maloobchod a marketing.
V roce 2022 byli zákazníci innogy v innosvětě mimořádně aktivní. Celkově se přihlásili 7,5 milionkrát, v průměru se tedy jeden uživatel přihlásil 15krát za rok. Uživatelé mobilní aplikace jsou ještě aktivnější a navštěvují innosvět častěji, průměrně 26krát ročně.
Zákazníci si v innosvětě nejčastěji zadávají odečty plynoměrů a elektroměrů, aby zjistili svůj předpokládaný výsledek vyúčtování. „Během energetické krize mezi lidmi dramaticky narostl zájem o sledování spotřeby energií. Vloni si naši zákazníci zadali do innosvěta přes milion odečtů,“ říká Konvalina. Aplikace innosvět však není jen hlídač spotřeby. Je to pro zákazníky také efektivní samoobsluha, která jim šetří čas. „Dobře je to vidět na příkladu záloh, kde si naši zákazníci vloni provedli více než polovinu ze všech úprav záloh už v innosvětě,“ dodává David Konvalina.
Kromě záloh zákazníci samoobsluhu nejvíce využívají ještě pro změnu platebních údajů nebo pro nastavení elektronické komunikace s innogy. Nově dodavatel v innosvětě zákazníky také upozorňuje na neaktuální kontaktní údaje. Ti si je mohou rovnou potvrdit či změnit.