Hlavní součástí systému je elegantní a modulární skříň obsahující tzv. Controller a baterii. Controller zahrnuje DC/AC měnič, systém řízení baterií, wifi či LAN modul a je připraven na připojení AC nebo DC nabíječky pro elektromobil. Také zajišťuje zálohování všech elektrických okruhů v domě. Tento systém tedy dokáže efektivně integrovat všechny prvky fotovoltaické technologie do jedné vnitřní jednotky.
„Celou fotovoltaickou vnitřní sestavu, která u ostatních systémů zabírá spoustu místa, je protkána kabely, a někdy se pro ni obtížně hledá prostor v domě, nyní může mít zákazník od nás v jednom elegantním balení, které navíc může být i venku. Celé řešení má totiž odolnost IP 66, takže mu nevadí ani déšť a ani sníh. Baterie jsou vyhřívané, aby šly používat i v zimních mrazech. U tohoto řešení už není potřeba pořizovat například tzv. wattrouter, případný preferovaný ohřev vody nebo jinou spotřebu stačí nastavit přímo v systému. Rovněž odpadá pořízení a instalace Battery Management Systému, ten je integrován v Controlleru,“ popisuje klíčové výhody novinky produktový manažer Marek Bako z innogy Energo.
Systém obsahuje třífázový hybridní měnič, který umožňuje inteligentní řízení výroby a spotřeby elektřiny. Umělá inteligence v systému se sama učí optimalizovat spotřebu elektřiny v domácnosti a dokáže také obchodovat na trhu s elektřinou, což zlepšuje ekonomickou efektivitu fotovoltaické elektrárny. Zákazníci si mohou nastavit preference odběru a nabíjení baterií přes mobilní aplikaci, která je k dispozici v češtině.
Další novinkou v Česku je integrovaná DC nabíječka pro elektromobily s výkonem 12 kW nebo 25 kW. Díky tomu nemusí majitelé elektromobilů pořizovat samostatnou nabíječku – systém využívá energii vyrobenou fotovoltaikou přímo pro nabíjení baterií automobilu, což snižuje energetické ztráty.
„Fotovoltaikou vyrobená elektřina zde nejde do střídače, ale proudí přes DC/DC měnič rovnou do baterií elektromobilu. Omezuje tedy ztráty, které by jinak vytvořil domovní střídač a po něm střídač ve vozidle,“ vysvětlil Marek Bako.
Baterie mají kapacitu 5 nebo 8 kWh, lze je modulárně skládat a kombinovat až do celkové kapacity 48 kWh. Díky vyhřívání zvládnou fungovat i v extrémních teplotách (-20 až +55 °C) a disponují systémem diagnostiky jednotlivých článků. Pracují s nízkým napětím 36 V, což ve spojení s bezpečnostními prvky výrazně zvyšuje bezpečnost provozu.
Systém Sigenergy také podporuje technologii V2X (Vehicle-to-everything), která umožňuje využívat energii z elektromobilu nejen pro domácnost, ale také ji prodávat zpět na trh. Díky tomu se elektromobil stává aktivní součástí domácí energetické sítě, slouží jako záložní zdroj energie a zvyšuje flexibilitu využití elektřiny.