Přejít k hlavnímu obsahu
innogy a AOP posilují svou spolupráci v oblasti podpory lidí, kteří čelí finančním obtížím
Společný projekt energetické firmy innogy a AOP (Asociace občanských poraden) dosud poskytl letos pomoc více než 10 tisícům klientům po celé České republice. Tato pomoc se vztahuje i na zákazníky od jiných dodavatelů energie.
woman

Kvůli rostoucí inflaci, došlo k nárůstu lidí, kteří nemohou řádně splácet své pravidelné závazky. Statistiky AOP ukazují, že poradenství ohledně příspěvků na bydlení a dávek okamžité pomoci vzrostlo o 95 % ve srovnání s minulým rokem. Spolupráce mezi innogy a AOP bude pokračovat a bude zahrnovat i vzdělávání v oblasti úsporných opatření v domácnostech a finanční gramotnosti.

„Po nepříjemných zkušenostech statisíců zákazníků v posledních dvou letech se jasně ukazuje, že je vhodné mít dodávky energií nasmlouvané od spolehlivé, renomované a finančně silné společnosti, která se dokáže o své zákazníky postarat. Zákazníkům ve finančních problémech poskytujeme individuální konzultace a jsme schopni nastavit třeba splátkové kalendáře. Když zjistíme, že jsou problémy zákazníka hlubší, doporučíme konzultace a poradenství v nejbližší občanské poradně,“ uvedl David Konvalina, ředitel pro retail a marketing innogy.

Podle AOP je v současnosti výrazným problémem nedostatečný příjem s ohledem na zdražování způsobené vysokou mírou inflace a energetickou krizí. „V našich poradnách registrujeme nárůst počtu klientů, kteří nejsou schopni hradit své závazky. Kvůli vyšším cenám potravin, zboží denní spotřeby a služeb už některým lidem prostě nezbývají peníze na pravidelné platby za bydlení či energie a podobně. Hrozí jim proto pád do dluhové spirály a následná exekuce. Velmi ohroženou skupinou obyvatel jsou zejména senioři, kteří se obecně hůře orientují ve složité situaci,“ sdělil Hynek Kalvoda, předseda výboru AOP.

Společné aktivity innogy a AOP fungují na celostátní úrovni již dva roky a za tuto dobu se ukázalo, že to byl rozhodně krok správným směrem. „I ‍když v innogy neregistrujeme dramatický nárůst pohledávek, tak například nezaplacené zálohy za energie mohou být často jedním z ‍prvních signálů, že má zákazník nějaké finanční starosti. V takových případech se vždy snažíme se zákazníkem hledat řešení a spolupráce s AOP je velkým přínosem. Tito lidé totiž často ani netuší, že mají nárok na pomoc od státu nebo si ji sami nedokáží vyřídit. Tato efektivní a koordinovaná pomoc může zákazníky zachránit před pádem do dluhové pasti,“ doplnil David Konvalina.

Právě poradenství v oblasti možné pomoci od státu v poradnách AOP meziročně narostlo o ‍95 ‍%. „S klienty v prvé řadě hledáme možnosti, jak upravit rodinný rozpočet nebo snížit splátky jejich závazků. Nejčastěji jim pomáháme s vyplněním žádostí o příspěvek na bydlení nebo o ‍jednorázovou dávku mimořádné okamžité pomoci. V ‍závažnějších případech pomáháme s formulováním insolvenčních návrhů a snažíme se informovat také o ‍jiných možnostech řešení jejich dluhů, například formou splátkových kalendářů nebo zastavením či pozastavením exekuce. Bohužel u některých klientů je situace natolik neúnosná, že jim bylo doporučeno podat návrh na povolení oddlužení,“ zdůraznil Hynek Kalvoda.

Lidé s finančními problémy se často neorientují ve vyúčtování energií, nerozumí svým pohledávkám a dlužním částkám nebo si neumějí správně nastavit priority při splácení. Pokud naznačí své finanční problémy v ‍zákaznických centrech nebo po telefonu, innogy je bude společně s AOP instruovat a hledat pro ně vhodné řešení. Experti v ‍poradnách jim mohou také pomoci s ‍přípravou podkladů k ‍získání konkrétních dávek pomoci od státu.

Zdroj: innogy

Datum vytvoření: 20/09/2023
Komentáře komentáře
Plyn v Evropě je nejdražší za poslední rok Bezprostředním impulsem k růstu cen jsou obavy o přiškrcení ruských dodávek do E... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Masivní sázka USA na jádro „US Nuclear Energy Deployment Framework“ poukazuje na to, že omezená kapacita př... David Navrátil, hlavní ekonom České spořitelny
Profile picture for user David Navrátil
ČR je s cenami energií jednoznačně západní zemí Podle srovnání v eurech jsme zde měli ceny elektřiny sedmé nejvyšší, o 22 % nižš... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek