Během prvních šesti měsíců přibylo v České republice více než pět tisíc čistě bateriových elektromobilů, z toho přes 1500 jen v červnu. Celkový počet elektromobilů na českých silnicích již dosahuje téměř 30 tisíc, přičemž podobné číslo platí i pro různé typy hybridních vozů.
ČEZ podporuje tento dynamický růst výstavbou desítek nových stanic po celé zemi. Počet stojanů v jeho veřejné síti vzrostl z 660 na 754. Řidiči od Chebu po Třinec načerpali rekordních více než 3,5 milionu kWh certifikované zelené elektřiny, což je o 53 % více než ve stejném období minulého roku a více než za celý rok 2021.
„Stavíme nové stanice, zvyšujeme výkony stojanů a vylepšujeme navazující služby pro zákazníky. Po loňských rekordních 144 nových stanicích máme teď v půlce roku dobře našlápnuto k překonání hranice 180 letos zprovozněných stojanů. Těší nás zájem zákazníků, který přičítáme i lednovému zlevnění nejvyužívanějších dobíjecích tarifů až o 35 %,“ říká místopředseda představenstva ČEZ Pavel Cyrani. „Řidičům chceme také zpřístupňovat dobíjecí stojany po celé Evropě. V tuto chvíli spolupracujeme s více než
20 roamingovými partnery a nabízíme přes 25 tisíc dobíjecích bodů. Do konce roku plánujeme počet roamingových dobíjecích bodů zdvojnásobit na minimálně 50 tisíc.“
Řidiči u ČEZ dobíjejí nejrychleji v celé ČR díky nejvyššímu výkonu sítě stojanů, který na konci června dosáhl 58 MW. To je možné díky výstavbě míst s větším počtem stojanů a nových ultrarychlých stanic o výkonu 320 až 360 kW. ČEZ aktuálně nabízí 66 stojanů, kde lze během 10 minut dobít energii na dalších 150 km jízdy, a do konce roku chce tento počet výrazně překonat. Kombinace velkých hubů a ultrarychlých stanic znamená, že řidiči většinou nemusí čekat na volný stojan a mohou rychle začít dobíjet.
„Řidiči dnes při jednom zastavení dobijí v průměru více než 20 kWh a nechtějí přitom ztrácet čas. Řešením je další výstavba ultrarychlých stojanů. Daří se nám držet tempo jejich instalací, koncem roku bychom jich rádi provozovali přes sto. Aby to dávalo smysl, musí tyto stanice fungovat v kvalitních lokalitách, proto velké ultrarychlé huby v nejbližších měsících spustíme na páteřních tazích jako jsou dálnice D1 nebo budoucí dálnice D35. Platí, že alespoň jeden ultrarychlý stojan by měl být v každém nově spouštěném dobíjecím hubu. Jen tak se podaří výrazně snížit čas, který řidiči tráví dobíjením nebo čekáním na něj,“ říká ředitel elektromobility ČEZ Tomáš Dzurilla.
Zdroj: ČEZ