Přejít k hlavnímu obsahu
ČEZ ESCO rozjíždí EPC projekt s Dopravním podnikem Praha
ČEZ ESCO zahajuje projekt EPC (energeticky úsporná opatření s garantovanými výsledky) ve spolupráci s Dopravním podnikem hlavního města Prahy (DPP). Tento pilotní projekt bude realizován v pěti objektech DPP, kde dojde k zavedení opatření jako zateplení budov, výměna oken a osvětlení nebo instalace fotovoltaických panelů.
Metro

Projekt zahrnuje čtyři areály DPP, konkrétně Centrální dispečink, Depo Kačerov a vozovny Pankrác a Střešovice. Modernizace zde zajistí úspory v oblasti elektřiny, tepla, vody a snížení emisí. Očekává se, že roční úspora vody bude odpovídat spotřebě 170 domácností a úspory energií sníží emise CO2 o 2 316 tun.

Projekt EPC se zaměřuje jak na stavební úpravy, tak na instalaci energeticky úsporných technologií. Plánována je výměna kotlů, chladicích zařízení a vzduchotechniky, stejně jako instalace zařízení pro využití odpadního tepla. Vymění se 6 500 světel a teplota v místnostech bude nově řízena počítačem. Stavební práce zahrnou opravy a zateplení střech, fasád a výměnu oken a dveří.

„Veřejná doprava a DPP jsou v Praze jedněmi z největších odběratelů elektřiny a energií vůbec. Hledání úsporných opatření, snižování spotřeby a zvyšování efektivity nejen v této oblasti je pro nás proto velmi podstatné. V uplynulých letech se nám povedlo úspěšně zrealizovat několik velkých projektů, jako je insourcing tepelného hospodářství, napojení některých velkých areálů na centrální vytápění nebo systém nákupů elektřiny i plynu. Nyní si chceme v pěti vybraných areálech a vytipovaných objektech v nich vyzkoušet EPC projekty, které by díky stavebním úpravám, modernizacím stávajících technologií a instalací nových měly přinést nejen zaručenou úsporu energií a nákladů na ně, ale také snížení emisí a větší komfort našim zaměstnancům, čímž v konečném součtu přispíváme k naplňování závazků a principů ESG. Pokud se v rámci tohoto pilotu potvrdí garantované úspory energií a nákladů, budeme EPC projekty rozšiřovat i do dalších areálů DPP,“ říká Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

„EPC v pražském dopravním podniku je jedním z největších projektů svého druhu na území metropole a je v mnoha ohledech unikátní. Vozovna Střešovice je památkově chráněným objektem z počátku 20. století. Při výměně osvětlení, instalaci fotovoltaiky i stavebních úpravách proto úzce spolupracujeme s památkáři, abychom nenarušili historickou hodnotu objektu. V Depu Kačerov zase stavíme unikátní plot se solárními panely. Jedna z místních střech pak bude mít novinku v podobě oboustranných panelů pro co nejlepší zachycení slunečního svitu během celého dne. To vše se nám podařilo i díky velké ochotě a podpory ze strany dopravního podniku 

Jedním z klíčových prvků je instalace solárních elektráren v areálech DPP. Největší z nich bude v depu Kačerov, kde bude postaveno 11 solárních elektráren s výkonem 1 MW, další menší elektrárny budou v tramvajových vozovnách Pankrác a Střešovice. Elektřina z těchto zařízení bude částečně využita pro provoz metra.

Zdroj: ČEZ

Datum vytvoření: 04/10/2024

Bold future

Komentáře komentáře
ČR je s cenami energií jednoznačně západní zemí Podle srovnání v eurech jsme zde měli ceny elektřiny sedmé nejvyšší, o 22 % nižš... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Další teplá zima = rekordní zásoby plynu Komfortní situace na straně zásob se příznivě odráží na ceně zemního plynu. Spot... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
FT varují, Německo má problém s přechodem na elektromobilitu – co to znamená pro ČR? Výsledek není vůbec veselý - počet subdodavatelských firem první úrovně v Německ... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš