Přejít k hlavnímu obsahu
E.ON a MAN vybudují evropskou síť nabíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla
E.ON a MAN Truck & Bus budou spolupracovat, aby významně rozšířily nabíjecí infrastrukturu pro užitková vozidla v Evropě. Toto partnerství povede k vybudování přibližně 170 lokalit s 400 veřejnými nabíjecími stanicemi pro elektrická nákladní vozidla. Stanice budou umístěny na místech současné servisní sítě MAN a budou dostupné i pro vozidla jiných výrobců. Tato síť bude zahrnovat Německo, Rakousko, Velkou Británii, Dánsko, Itálii, Polsko, Českou republiku a Maďarsko. V první fázi projektu E.ON a MAN zkoumají čtyři možné lokality v Česku.
Electro trucks

„Evropa si stanovila cíl snížit do roku 2040 emise z těžkých užitkových vozidel
o 90 %. Elektromobilita je ústředním klíčem k dosažení tohoto cíle,“ řekl Leonhard Birnbaum, generální ředitel společnosti E.ON. „Intenzivně investujeme, abychom výrazně podpořili infrastrukturu pro elektrickou přepravu těžkých nákladů a nastavili směr pro udržitelnou logistiku. Téměř všichni významní výrobci nyní zaměřují svůj vývoj směrem k elektromobilitě. Pro dosažení těchto cílů potřebujeme vysoce výkonnou nabíjecí infrastrukturu, která je navržena v evropském měřítku. Jsme potěšeni, že můžeme společně se společností MAN udávat směr,“ dodává Leonhard Birnbaum.

Alexander Vlaskamp, generální ředitel společnosti MAN Truck & Bus, dodává: „Aby byl přechod na mobilitu úspěšný, potřebujeme do roku 2030 v Evropě přibližně 50 tisíc dobíjecích stanic pro těžká užitková vozidla. Jako výrobce elektrických nákladních vozidel budeme součástí této změny. Velmi mě těší, že společnost E.ON je silným partnerem pro elektrifikaci našich servisních míst. Pokládáme tak další základní kámen pro veřejnou nabíjecí síť. Stále však budeme potřebovat podporu jednotlivých vlád, abychom mohli tuto síť vybudovat v co největším možném měřítku.“

Nové stanice budou umístěny v strategických servisních místech MAN, hlavně v průmyslových oblastech nebo u dálnic. To umožní snadné začlenění veřejného nabíjení do každodenního provozu. Nabíjecí stanice budou navrženy tak, aby umožnily průjezd nákladních vozidel a autobusů bez složitého manévrování. V lokalitách, kde to bude možné, budou stanice odděleny od servisních míst MAN, aby byly dostupné i mimo otevírací dobu.

Datum vytvoření: 22/07/2024

Bold future

Komentáře komentáře
ČR je s cenami energií jednoznačně západní zemí Podle srovnání v eurech jsme zde měli ceny elektřiny sedmé nejvyšší, o 22 % nižš... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Další teplá zima = rekordní zásoby plynu Komfortní situace na straně zásob se příznivě odráží na ceně zemního plynu. Spot... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
FT varují, Německo má problém s přechodem na elektromobilitu – co to znamená pro ČR? Výsledek není vůbec veselý - počet subdodavatelských firem první úrovně v Německ... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš